YDDS-YDMS

YDDS ve YDMS

HAKKINDA HER ŞEY

Bu Belge Tıp Fakültesi, Tr ve İng Tıp Bölümü Öğrencileri için hazırlanmıştır.

 

 

YDDS: Yabancı Dil Düzey Belirleme Sınavı

YDMS: Yabancı Dil Muafiyet Sınavı

 

 

YDDS

 

+YDDS’ye kimler girer ve niçin girer?

Üniversiteye kayıt yaptırmış olan öğrencilerin Temel İngilizce bilgi ve becerilerinin belirlenmesi için Yabancı Dil Düzey Belirleme Sınavı (YDDS) yapılır. Hem Türkçe hem de İngilizce tıp fakültesi öğrencileri bu sınava girer.

 

...Türkçe tıp öğrencileri haftalık 2 saat tıbbi İngilizce dersinden muaf olabilmek için girer. 59,5 ve üzeri not alanlar her iki dönemde (İNG 101 ve İNG 102) muaf olur. Muaf olduğunuzda o dersten AA ile geçmiş olursunuz.

 

...İngilizce Tıp öğrencileri Yabancı Dil Muafiyet Sınavına (YDMS) girme hakkı elde etmeleri ve/veya hazırlık sınıfında hangi düzeyde eğitime başlayacaklarının belirlenmesi için YDDS'ye girerler.

 

 

+Sınav tipi nasıldır, kaç sorudur, ne sorulur?

-Sınav çoktan seçmelidir, 100 soru 100 dakikadır. Sınav kolaydır. Sınavda başlangıç düzeyinde (A1-A2) kelime, anlam ve dil bilgisi (gramer) soruları sorulur. (Gramer olarak: am/is/are - have/has - modals (can, could, will, may, should, have to, must...) - zamanlar(tense) - countable/uncountable - ... vs.). Sınav basit düzeydedir.

 

 

+Sınav başvurusu nasıl yapılıyor?

-Sınav başvurusu 24 Ağustos - 6 Eylül 2020 tarihleri arasında üniversitemiz Yabancı Diller Yüksek Okulu (YDYO) sitesinden online olarak yapılıyor. Sınav başvurusu yapmayanlar sınava giremezler. Sınav ücreti yatırılmıyor. Sınav başvuru formu bir kez gönderilmesi yeterlidir. Başvurunuzun alındığına dair bilgilendirme yapılmıyor. AYBÜ YDYO Duyuru Sayfası İçin Tıklayınız

+Sınav ne zaman, saat kaçta?

-Sınav 14 Eylül 2020 tarihinde yapılacaktır. Sınav saati resmi olarak açıklanmamıştır. Daha önceki senelerde sabah saatlerinde yapıldı, bu sene de sabah saatlerinde yapılır yüksek ihtimalle. Fakültelere göre farklı saat aralıklarında sınav yapılabiliyor. YDYO SİTESİNDE 2020 YILI İÇİN AÇIKLAMA YAPILIR.

 

 

+Sınava hangi belge ile gitmek gerek?

-Sınava TC kimlik kartınızla birlikte gitmelisiniz. Kalem, silgi, suyunuzu kendiniz götürürsünüz, okul tarafından verilmez. 2020 YILI İÇİN PANDEMİ DOLAYISIYLA FARKLI UYGULAMA SÖZ KONUSUDUR. SINAVA AYBUZEM SİTESİNDEN, SİZİN İÇİN TANIMLANACAK ŞİFRE VE KULLANICI ADI İLE GİRECEKSİNİZ.

 

 

+Sınav nerede olacak?

-Sınav YDYO kampüsünde yani; Etlik Milli İrade Binasında (Doğu kampüsü) yapılıyor. Sınav yerine nasıl gideceğiniz konusunda newONE blog ve uygulamasından “Yol Tarifi” modülüne/sekmesine bakabilirsiniz. 2020 YILI İÇİN SINAV ON-LİNE OLACAKTIR. YDYO SAYFASINDA İLGİLİ BİLGİLENDİRME YAPILACAKTIR/YAPILMIŞTIR.

 

 

+Ne zaman, nereden açıklanacak?

-Sonuçlar aynı gün içerisinde YDYO sayfasında yayınlanır. On-line olduğu için farklı bir uygulama yapılabilir.

 

+Sınavın tekrarı olur mu?

-Sınavın tekrarı olmaz ibaresi ile karşılaşacaksınız. Tıp Fakültesi için özel bir durum olarak son iki yıldır dersin okul açıldığında derste tekrar bir sınav yapıyor. 2017 yılındaki sınav klasik biçimde ve çok zor olarak yapılmıştı. 2018 yılında yaptığı sınav ise test biçiminde yapıldı ve YDDS deki sorulara yakın/aynı sorular soruldu. Bu yıl da umarız sınava girmeyen öğrenciler için tekrar sınav yapılacaktır ama hocanın böyle bir zorunluluğu olmadığı için yapmaya da bilir. 2020 yılı için tekrar sınav beklenmiyor.

 

 

 

 

YDMS

 

+YDMS’ye kimler girer?

-Sınava sadece İngilizce bölüm öğrencileri girer, Türkçe tıp öğrencileri sınava girmez. İngilizce tıp öğrencilerinin bu sınava girebilmesi için YDDS’den 59,5 ve üzeri not alması gerekmektedir.

 

+YDMS niçin yapılır?

-İngilizce bölüm öğrencileri yeterli notu alabilirse hazırlıktan muaf olabilmek için; alamazsa aldığı puana göre hazırlığa başlayacağı kurun belirlenmesi için sınava girer.

İngilizce tıp fakültesi öğrencileri için “Zorunlu Tıbbi İngilizce” dersi muafiyeti de bu sınavın puanına göre belirlenir. 79,5 ve üzeri alanlar ilk dönem, 89,5 ve üzeri alanlar her iki dönem de AA notu ile tıbbi İngilizce dersinden muaf olur.

 

 

+Sınav başvurusu nasıl yapılıyor?

-YDDS ve YDMS için ayrı başvuru yapılmıyor. YDYO sitesindeki konuyla ilgili duyuruda verilen başvuru formunu ile 24 Ağustos - 6 Eylül 2020 tarihleri arasında online olarak yapılıyor. Başvuru hem YDDS hem YDMS için geçerlidir. YDDS’den 59,5 ve üzeri not alanlar otomatik olarak YDMS sınav listesine dahil edilir.

 

 

+Sınav için ücret yatırılıyor mu?

-Hayır, üniversite kendi öğrencilerinden sınav için para talep etmiyor.

 

 

+Sınav ne zaman, saat kaçta?

-Sınav 16-17,18, 21 Eylül 2020’de.

-16 Eylülde Listening, Reading, ve Writing bölümlerinin sınavı yapılacak. Listening ve Reading bölümleri arka arkaya yapılır daha sonra Writing sınavı öncesinde kısa bir ara verilir. ONLİNE SINAV KURALLARINDA DEĞİŞİKLİK OLABİLİR.

-17, 18, 21 Eylülde sınavın Speaking bölümü olacak. Size denk gelecek gün ve saatte sınavınız yapılır

-23 Eylülde sonuçlar ilan edilecek.

 

 

+Sınav nerede olacak?

-YDMS Yabancı Diller Yüksek Okulunda (Etlik Milli İrade Binası) yapılacak. Hangi sınıfta sınava gireceğiniz sınav öncesinde YDYO resmi internet sitesinde duyurulur. 2020 YILI İÇİN ON-LİNE OLARAK AYBUZEM SİTESİNDE YAPILACAKTIR.

 

 

+Sınava hangi belge ile gitmek gerek?

-Sınava öğrenci belgesi ve TC kimlik kartınız ile gitmeniz istenir. Öğrenci belgenizin e-devlet sistemine yüklenmemesi durumunda yerleşme sonuç belgenizi de kabul ederler. ON-LİNE SINAVDA BELGEYE GEREK OLMAYACAKTIR.

 

 

+Ne zaman, nereden açıklanacak?

+Sınav sonuçları kısa süre içerisinde YDYO resmi internet sitesinde yayınlanır.

 

 

+Sınav zorluğu nasıl?

-Zorluk kişiye göre değişir ancak şunu söyleyelim ki ODTÜ, Bilkent Üniversitesi sınavları kadar zor olmamaktadır. O nedenle ne kolay ne de çok zordur, orta zorlukta bir sınavdır. Speaking, writing gibi kısımlarda hocalar puanlamada iyi notlar verir. Bu bölümlerden

 

Uluslararası sınavlar için geçerlilik notları tablosu ile de bir fikir edinebilirsiniz. Bakınız: Çok Sorulanlar/ Hazırlıkla İlgili Çok Sorulanlar/ 12. Soru

 

 

+Sınav puanlaması nasıl olacak?

-Listening, Reading, Writing, Speaking olmak üzere her bölüm 25 puan olacak ve sınav toplamda 100 puan üzerinden değerlendirilecek.

 

 

+YDMS, den alınacak hangi puan hangi anlama geliyor?

-        0-34          : Hazırlık sınıfı A+ düzeyi

-        34,5-49   : Hazırlık sınıfı B düzeyi

-        49,5-69   : Hazırlık sınıfı B+ düzeyi

-        69,5-79   : Hazırlıktan muaf

-        79,5-89   : Hazırlıktan ve İNG 101 dersinden muaf

-        89,5-100 : Hazırlıktan ve İNG 101, İNG 102 derslerinden muaf

 

 

 

+Listening Hakkında !!!

-Listening sınavında herkesin hazır olması istenir ve dinleme kaydı başlatılır. Bölümler arasında kaset durdurulmaz, kayıt başladıktan bitene kadar tüm soruları cevaplayacağınız şekilde hazırlanmıştır ve yaklaşık 40-45 dk sürmektedir. Sınıf gözetmeni bu süre içerisinde sizinle konuşmaz, tüm komutlar ses kaydından verilir.

Her bölüm başlamadan önce 2 dk göz gezdirmeniz için komut verilir. Bu süreyi iyi değerlendirip tüm metni okumaya çalışın. Kelime ve cümle takibi yaparak konuşmanın neresinde olduğunuzu takip edebilir, konuşmayı kaçırmazsınız. Konuşma sırasında önünüzdeki metinde geçmeyen bir cümle araya eklenebilir. Bu durumda konuşmayı kaçırdım diye düşünmeyin, çünkü önünüzdeki metinde geçen her kısım konuşmada da geçer. Sadece bazı kelimelerin eş anlamlı ya da yakın anlamlıları kullanılabilir -mesela “However” yerine “but” denilebilir. Bunlara dikkat etmeniz ve mutlaka sitedeki eski ve yeni muafiyet sınavlarını çözmenizi öneriyoruz. 

 

-Listening bölümlerinden bazıları boşluk doldurma bazıları test oluyor. Parçanın tamamı ya da içinde geçen bir cümle verilerek bazı kısımlar eksik bırakılır ve eksik olan kelimeyi yazmanız istenebilir. Dinlediğiniz parçaya göre seçeneklerden hangisinin doğru olduğunu seçeceğiniz ve hangi seçeneğin parçaya göre daha uygun olduğunu seçeceğiniz test kısımları olabilir.

 

-Teknik olarak: her bölüm dinletilmeden önce 2 dk göz gezdirme süresi verilir, her bölüm iki kez dinletilir ve bu dinlemeler arasında 15 sn. süre verilir. Listeningte açıklama kısmında kaç kelime ile ya da sayı ile doldurmanız gerekiyor yazara; boşlukları sadece 1 kelime ile ya da en fazla 2 kelime ile doldurun diye belirtir vs. Buna dikkat edin istenenden fazla yazarsanız puan alamaz ya da eksik puan alırsınız.

 

-Linstening 25 puandır.

 

+Reading Hakkında !!!

-Reading kelime bilginiz yeterli ise sınavın en kolay bölümüdür sizin için. Metin ve o metinle ilgili sorular içerir.

Bu sorular metinde anlatılan bir durumun kime ait olduğu,

-Metinle ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur/doğru değildir,

-Metinde şu konuda ne anlatılmak istenmiştir.

-Şu konu hangi parağrafta anlatılmaktadır,

-Şu özellik hangi karaktere yada karakterlere aittir.

-Şu parağrafta geçen (The word “they” in paragraph 6 refers to _______. gibi) zamir kiminle ilgilidir/kimi ifade eder (refer to),

-Şu parağrafta geçen ”………..” kelimesi hangi anlamda kullanılmıştır. (Son iki örnek: Refer ve şu kelime hangi anlamda sorusu %90 her sınavda soruluyor.)

-Cümleler hatta parağraflar verilir metinde boş bırakılan kısımlardan hangisi nereye uygundur,

-Verilen parağraflar hangi sıraya göre dizilirse doğru olur

gibi bazı belirli soru tipleri YDMS sınavında çok sıklıkla sorulmakta hatta tek başına bir bölüm olarak bile sorulabilmektedir.

 

-Reading 25 puandır.

 

+Writing Hakkında !!!

- The WRITING TEST (25 points) is a 75-minute test with TWO tasks. Task I (10 points) is a paragraph writing test in which you are asked to respond to a text. The allocated time for this task is 30 minutes at most. Task II (15 points) is an essay writing test in which you are asked to express your opinion on ONE of the given topics. The allocated time for this task is 45 minutes at most.

-Writing Sınavı iki bölümden oluşur. Toplam 25 puandandır ve toplam verilen süre 75 dk’dır. İlk bölüm response paragraf yazma bölümüdür 10 puan - 30 dk). İkinci bölüm ise kompozisyon bölümüdür (15 puan – 45 dk). Kompozisyon için size 3 konu verilir. İstediğiniz birini seçebilirsiniz.

 

Response Paragraf: Response  paragrafta öncelikle yazarın neyden bahsettiğini yazarsınız. Bu konuyu özellikle hangi yönden vurguladığını/hangi yönden daha çok bahsettiğini söylersiniz. Sonra yazarın konu hakkında hangi sorunları öne sürdüğünü ve nasıl bir çözüm önerdiğini yazarsınız. Daha sonra kendi yanıt kısmınıza geçersiniz. Artık burada anlatmanız gereken yazarın anlattıkları değil, ona katılıp katılmadığınız, hangi yönlerden katıldığınız ya da katılmadığınızdır. Bu konuda hazırlık sınıfında verilen çalışma ve örnek materyal linktedir: Açmak için tıklayınız.

 

 

TASK 1: RESPONDING TO A TEXT (10 PTS.) In the passage below, the writer’s ideas on the issue are given. Read the passage and write a paragraph of 130-150 words responding to the issue. You may agree or disagree with the writer’s opinion. You may also develop your own idea(s) on the issue different from the ones in the passage.

 

Both in traditional or online classrooms, elementary, secondary or higher education students cheat. One reason why students cheat is because schools value grades more than learning. In-class practice generally focuses on multiple-choice, fill in the blanks, matching and true or false questions on tests. Also, when students lack confidence with their ability, they tend to cheat. Sometimes students think that they cannot do well on a test although they try hard. This creates a feeling that they cannot learn and so they will fail, and their only choice to do well is to cheat. As teachers and educators we shouldn’t look at how to catch students who attempt to cheat, but we should discover ways to solve the problem. One way is to place more importance on alternative assessment techniques such as portfolio tasks and assessment. Another way is to create a friendly atmosphere in which students feel less pressure to do well.

 

TASK 1: SAMPLE STUDENT RESPONSE

  In the text, the writer talks about why in most schools and classes students cheat, and he puts forward two specific reasons that cause the problem. The writer believes that when grades are regarded more important than learning, and when students don’t feel confident with their abilities, they tend to cheat. And the writer offers two solutions which are alternative assessment methods and creating a friendly classroom environment.

 

  I think the issue is nothing to do with lack of confidence with abilities, but with grading. So, assessing students with portfolios rather than exams is the best solution to the problem. When teachers assess portfolios, they look at our performance. We write drafts; therefore, we have the chance to see and correct our mistakes, and prepare a better homework or task. Portfolios also help us see our weaknesses and strengths, and help us see what skills to focus on in order to develop them.

 

__________________

 

-Birazda opinion essay hakkında konuşalım. Bu bölümde size 2-3 konu verilir ve bunlardan birini seçmeniz ve onun hakkında yazmanız istenir. (Yanıltmak için her konuyu kullanın derlerse de şaşırmayın. Örnekleri oldu.) Öncelikle yazıya YDYO sitesine eklenen yeni örnek sınav da verilen konularla başlayalım:

+People should always ask for the advice of their family while making a decision.

 

+ University students should join at least one student club at school.

 

+Working people should have longer holidays.

 

Yazıya başlamadan önce hangi konu hakkında daha iyi yazabilirsiniz düşünün ve bu konu hakkında destekleyici nedenler bulun. 3 taneden az olmasın bu nedenler ve 3-4 tane de yeterlidir zaten.

 

Yazıya direk şöyle bir cümle ile başlayabilirsiniz:

 

+People should always ask for the advice of their family while making a decision for three reasons.

+ University students should join at least one student club at school for four reasons.

+Working people should have longer holidays for three reasons.

 

Eğer o an aklınıza kendi cümleniz gelmiyorsa konunun sonuna böyle bir ifade ekleyerek başlamanızda hiç bir sakınca yoktur. Daha sonra giriş paragrafına iki-üç cümle daha ekleyerek paragrafı tamamlayabilirsiniz. bu cümlelerde de yine giriş olması açısından: konu hakkında genel bilgileri yazarsınız. Mesala ilk konu için: -Many people dont speak with their family when they make a decision. This is a big problem, this is not true. People must ask  their families and take their advices. Diyerek ilk parağrafı bitirebilirsiniz.

 

Gelişme paragraflarında ise yapmanız gereken seçtiğiniz konuyu destekleyici nedenlerinizi sunmaktır. Her neden için bir paragraf hazırlayabilirsiniz. İlk parağrafa “first of all”, “firstly”, “the first reason is…” vs. diyerek ikinici de “the second reason is..”, “secondly”; üçüncüye geldiğinde yina aynı şekilde “thidly”, “the third resaons is..” diyerek paragrafa giriş yapabilirsiniz. Bu gelişme paragraflarında öncelikle nedeninizi söylemeniz ve açıklamanız gerekmektedire. Sonra ise bu nedene örnek/ örnekler verirseniz çok güzel bir parağraf elde edersiniz. Nedenlerinizi, açıklama ve örneklerinizi içeren gelişme parağraflarınızı bu şekilde tamamladıktan sonra gelişme paragrafınız yarın kalsa dahi yüksek puanlar alırsınız.

ÇOK ÖNEMLİ NOT: YAZINIZDA DİL BİLGİSİ KURALLARINIZIN DOĞRU OLMASI KADAR KELİME SEÇİMLERİNİZ VE ETKİLEYİCİ/DEĞİŞİK NEDEN VE ÖRNEKLER VERMENİZ ÇOK ÖNEMLİDİR. KONUYU DEĞİŞİK NEDENLERLE DESTEKLER VE ONLARI DA GÜZEL ÖRNEKLERLE AÇIKLARSANIZ ÇOK İYİ PUAN ALIRSINIZ. HOCALAR KONUNUN GÜZEL ANLATILMASINA ÇOK ÖNEM VERİYOR ÇÜNKÜ BU BÖLÜMÜN AMACI SADECE İNGİLİZCE BİLGİNİZİ ÖLÇMEK DEĞİL ONU NASIL KULLANABİLDİĞİNİZİ DE ÖLÇMEKTİR.

 

Sonuç paragrafına “To sum up,”, “as a result”, “To consequently”, “as a conculision” gibi kelimelerle sonuç olarak, özetle gibi manalarda giriş yapabilirsiniz. Sonuç paragrafında giriş paragrafından farklı bir cümle beklenir sizden. Girişte yazdığınız “+People should always ask for the advice of their family while making a decision.” cümlesini getirir sonuca yazarsanız paragrafınız düşük olur. Bunun yerine “To sum up, people consulting their families when they make a decisios is a necessary situation for making true decision for these three reasons.” diye yazabilirsiniz. Sonra ise “ıf people dont do this, they cant make a good relationship with their families and wont be make correct decision/wont be choose beneficial option for his/her own or for their family benefit…” gibi destekleyici sonuç cümleleri ile bir kaç cümlede paragrafı tamamlayabilirsiniz.

 

Writing için internetteki opinion essaylere bakmanız  faydalı olacaktır. Örnek bir site için tıklyınız.

-Writing sınavında 2 bölümde çıkabilir, bu bölümlerden ikisi birden de çıkabilir. Eğer iki bölüm sorlursu 60-65 dk, tek bölüm sorulursa 45 dk kadar süre verilir yaklaşık olarak.

 

 

 

+Speaking hakkında !!!

-2017 örnek Speaking sınavı soruları için tıklayınız.

-Speaking sınavı 25 puandır.

İşleyiş olarak da şu şekilde özetleyebiliriz: Sıranız geldiğinde isminiz okunur ve sınıfa girersiniz. Sınıfta 2 tane hoca olur. Başlamadan önce merhaba, nasılsın, tatil nasıl gidiyor gibi puanlamaya dahil olmayan ama kendinizi göstermek açısından önceden hazır olmanızda fayda olan bir bölüm olur. Amaç sizi rahatlatmaktır ama bu tür sorulara hazır olun ki sınav başlamadan güzel bir imaj çizin. Mesela sınava son anda koşarak gitmiş olabilirsiniz. nefes nefesesiniz; size ne oldu, koştun mu diye sorarlar.

 

Aynısını yaşadığım için örnek vermek istedim: O anda konuşmayı elinize alıyorsunuz ki zaten geç kalırken aklımda kurmuştum bu durumu. “Yes, I am late. Actually, I got up early but I missed the bus so I wait a new one. After I got off the bus I ran to here so I cant breathe regularly.” Dediler ki “nasılsın?”, cevabın hazır olacak. “I am very good because I got into university./I am not feel good because I am a bit worried because of the exam…” Ya da tatilin nasıl gidiyor diyebilirler. Ve belki de merhaba derler ve hazır mısın diyip başlarlar kim bilir.

 

Şunu söylemek isterim içeri girdiğinizde rahat olun, karşınızda profesör falan olacağını düşünüyorsanız bunu aklınızdan çıkarın; hazırlıkta karşınıza İngilizce profesörü çıkacak hali yok. o da bir öğretmen sadece lisede ki hocandan biraz daha iyi anlatıyor dersini. Ama profesör olsa ne olacak ki (Yok yani, dediğim gibi öyle bir şey söz konusu değil.). İçeri girin ve ister Türkçe ister İngilizce merhaba/Hello deyin. (Hi, demeyin biraz informal/irresmidir.). nasılsın derlerse cevabınızı verin siz nasılsınız diye sorun. (Bu kısım İngilizce devam ediyor olacak; “And you?/How are you?”). İşte böyle hikaye gibi anlatmak istedim böyle devam edelim.

 

Speaking iki bölümden oluşuyor. İlk bölümde size kısa yanıtları olan 2-3 soru soracaklar. Sorulara cümle ile cevap vermeye çalışın ve mümkünse nedeninizi de açıklayın aklınıza gelirse bir de örnek verebilirsiniz. Bu örnek hayatınızdan bir örnek ya da olması muhtemel bir örnek ve yahut da varsayım olabilir.

Sitedeki örnek sorulara bakalım:

1. What was your favorite animal when you were a child?

(-My favorite pet was gold fish when I was a child because I had 3 gold fish in my aquarium.)

2. What do you think are the benefits of having a pet for a child?

(-I think having a pet is benefit for children because it has a role on  their social progress and emotional development.)

3. If you were a parent, would you let your child have a pet?

(-Yes, I was. There is no problem for having a pet in my opinion.)

 

Bu ilk bölümü ikinci bölüm için hazırlık gibi de düşünebilirsiniz. Çünkü ikinci bölümün konusu da genellikle ilk bölümle alakalıdır. İlk bölümde fazla düşünmeden cevap vermeniz isteniyor. Aklınıza ilk gelen şeyi söyleyin, cümle kuramazsanız da işe bir evet hayır ile başlayabilirsiniz ve sonra bir iki cümle ekleyebilirsiniz arkasından.

 

Asıl bölüm ikinci bölümdür. Bu bölümde konu size verildikten sonra kağıt kalemde verilerek isteğe bağlı olarak not almanız istenir. (Bu kağıda söyleyeceğiniz cümleleri size hatırlatacak kelimler yazabilirsiniz. Böylece unutmazsınız söyleyeceklerinizi.) Hazır olduğunuzda da anlatmaya başlarsınız. hoca takıldığınız yerlerde size yardımcı olmak için soru sorabilir, ya da devam etmenizi için bekler, belli olmaz. Ama soru belli diyebiliriz, sadece konu ne gelecek bilemeyiz. Örnek sınavda da gördüğünüz gibi soru şu şekildedir: Do you agree or disagree with the following statement? Give specific details and examples to support your answer. Soru size bilgisayar ekranında gösterilir büyük ihtimalle. Örnekteki topic’e (konuya) bakalım: “Animals should be used for medical purposes / treatments.” Gördüğümüz gibi ilk bölümle alakalı bir soru sorulmuş. Bir dakikalık düşünme sürecinizde öncelikle kullanılmalı mı kullanılmamalı mı ona karar veriyorsunuz. Daha sonra neden kullanılmalı ve neden kullanılmamalı diye düşünüp nedenler/sebepler buluyorsunuz. Bu nedenlere/sebeplere de mümkünse bir örnek verebilirseniz bu bölümden tam puan almanızda bir sakınca yok. Toplamda 2 dk konuşmanız isteniyor ama az ya da biraz daha fazla olursa da sorun olmaz. Önemli olan söylediklerinizdir çünkü. Hadi diyelim arada kaldınız hayvanlar tıp tedavilerinde denek olarak kullanılmalı mı kullanılmamalı mı karar veremediniz o zaman her iki durum için de konuşun. Kullanılmalı çünkü böyle bir gereklilik var, insan hayatı daha önemli; kullanılmamalı onlarda canlı, bu onlar için bir işkence, hayvanlar denek aracı değil vs. aklınıza ne gelirse öne sürün. (Öne sürdüğünüz nedenlerin doğru ve güzel olması sizden sınavda istenilen başka bir yeterliliktir.) Bu nedenlere de örnek vermeniz konuyu daha iyi açıklamanız için önemlidir. Örnek olarak: İnsan hayatı daha önemlidir. For example, If we don’t use animals to try medicine pills and try them on human body directly, many people will be die or get harmed from this pills. Diyebilirsiniz. Tabi o an aklınıza ne kadar ne gelirse.

 

-Hocalar not konusunda genel kanı olarak çok fazla zorlamazlar eğer istediklerini söylemiş, konuya değişik yönlerden yaklaşmış ya da güzel örneklerle açıklamışsanız duraksamalarınızı, bazı kelime, gramer hatalarınızı görmezden gelirler.

 

YDYO örnek YDMS sınavları için tıklayınız.

 

Hem yeni hem de eski YDMS sınavı örneğine bakmanız çok yararlı olacaktır.

 Oluşturuldu: 2017 by ooncel19

Güncellendi: 2018 by ooncel19L

Güncellendi: 2019 by ooncel19

Güncellendi: 2020 by ooncel19

 

 

Hazırlayan: Özcan ÖNCEL