YDDS ve YDMS
HAKKINDA HER
ŞEY
Bu Belge Tıp
Fakültesi, Tr ve İng Tıp Bölümü Öğrencileri için hazırlanmıştır.
YDDS: Yabancı Dil Düzey Belirleme Sınavı
YDMS: Yabancı Dil Muafiyet Sınavı
YDDS
+YDDS’ye kimler girer ve niçin girer?
Üniversiteye kayıt yaptırmış olan
öğrencilerin Temel İngilizce bilgi ve becerilerinin belirlenmesi için Yabancı
Dil Düzey Belirleme Sınavı (YDDS) yapılır. Hem Türkçe hem de İngilizce tıp fakültesi öğrencileri bu sınava girer.
...Türkçe tıp öğrencileri haftalık 2 saat tıbbi İngilizce dersinden
muaf olabilmek için girer. 59,5 ve üzeri not alanlar her iki dönemde (İNG 101
ve İNG 102) muaf olur. Muaf olduğunuzda o dersten AA ile geçmiş olursunuz.
...İngilizce Tıp öğrencileri Yabancı Dil Muafiyet Sınavına (YDMS) girme
hakkı elde etmeleri ve/veya hazırlık sınıfında hangi düzeyde eğitime
başlayacaklarının belirlenmesi için YDDS'ye girerler.
+Sınav tipi nasıldır, kaç sorudur, ne sorulur?
-Sınav çoktan
seçmelidir, 100 soru 100 dakikadır. Sınav kolaydır. Sınavda başlangıç düzeyinde
(A1-A2) kelime, anlam ve dil bilgisi (gramer) soruları sorulur. (Gramer olarak:
am/is/are - have/has - modals (can, could, will, may, should, have to, must...)
- zamanlar(tense) - countable/uncountable - ... vs.). Sınav basit düzeydedir.
+Sınav başvurusu nasıl yapılıyor?
-Sınav başvurusu 24
Ağustos - 6 Eylül 2020 tarihleri arasında üniversitemiz Yabancı Diller Yüksek
Okulu (YDYO) sitesinden online olarak yapılıyor. Sınav başvurusu yapmayanlar
sınava giremezler. Sınav ücreti yatırılmıyor. Sınav başvuru formu bir kez
gönderilmesi yeterlidir. Başvurunuzun alındığına dair bilgilendirme yapılmıyor. AYBÜ YDYO Duyuru
Sayfası İçin Tıklayınız
+Sınav ne zaman, saat kaçta?
-Sınav 14 Eylül 2020
tarihinde yapılacaktır. Sınav saati resmi olarak açıklanmamıştır. Daha önceki
senelerde sabah saatlerinde yapıldı, bu sene de sabah saatlerinde yapılır
yüksek ihtimalle. Fakültelere göre farklı saat aralıklarında sınav
yapılabiliyor. YDYO SİTESİNDE 2020 YILI İÇİN AÇIKLAMA YAPILIR.
+Sınava hangi belge ile gitmek gerek?
-Sınava TC kimlik
kartınızla birlikte gitmelisiniz. Kalem, silgi, suyunuzu kendiniz götürürsünüz,
okul tarafından verilmez. 2020 YILI İÇİN PANDEMİ DOLAYISIYLA FARKLI UYGULAMA
SÖZ KONUSUDUR. SINAVA AYBUZEM SİTESİNDEN, SİZİN İÇİN TANIMLANACAK ŞİFRE VE
KULLANICI ADI İLE GİRECEKSİNİZ.
+Sınav nerede olacak?
-Sınav YDYO kampüsünde
yani; Etlik Milli İrade Binasında (Doğu kampüsü) yapılıyor. Sınav yerine nasıl
gideceğiniz konusunda newONE blog ve uygulamasından “Yol Tarifi”
modülüne/sekmesine bakabilirsiniz. 2020
YILI İÇİN SINAV ON-LİNE OLACAKTIR. YDYO SAYFASINDA İLGİLİ BİLGİLENDİRME
YAPILACAKTIR/YAPILMIŞTIR.
+Ne zaman, nereden açıklanacak?
-Sonuçlar aynı gün
içerisinde YDYO sayfasında yayınlanır. On-line olduğu için farklı bir uygulama
yapılabilir.
+Sınavın tekrarı olur mu?
-Sınavın tekrarı olmaz
ibaresi ile karşılaşacaksınız. Tıp Fakültesi için özel bir durum olarak son iki
yıldır dersin okul açıldığında derste tekrar bir sınav yapıyor. 2017 yılındaki
sınav klasik biçimde ve çok zor olarak yapılmıştı. 2018 yılında yaptığı sınav
ise test biçiminde yapıldı ve YDDS deki sorulara yakın/aynı sorular soruldu. Bu
yıl da umarız sınava girmeyen öğrenciler için tekrar sınav yapılacaktır ama
hocanın böyle bir zorunluluğu olmadığı için yapmaya da bilir. 2020 yılı için tekrar sınav beklenmiyor.
YDMS
+YDMS’ye kimler girer?
-Sınava sadece İngilizce bölüm
öğrencileri girer, Türkçe tıp öğrencileri sınava girmez. İngilizce tıp
öğrencilerinin bu sınava girebilmesi için YDDS’den 59,5 ve üzeri not alması
gerekmektedir.
+YDMS niçin yapılır?
-İngilizce bölüm
öğrencileri yeterli notu alabilirse hazırlıktan muaf olabilmek için; alamazsa
aldığı puana göre hazırlığa başlayacağı kurun belirlenmesi için sınava girer.
İngilizce tıp
fakültesi öğrencileri için “Zorunlu Tıbbi İngilizce” dersi muafiyeti de bu
sınavın puanına göre belirlenir. 79,5 ve üzeri alanlar ilk dönem, 89,5 ve üzeri
alanlar her iki dönem de AA notu ile tıbbi İngilizce dersinden muaf olur.
+Sınav başvurusu nasıl yapılıyor?
-YDDS ve YDMS için
ayrı başvuru yapılmıyor. YDYO sitesindeki konuyla ilgili duyuruda verilen
başvuru formunu ile 24 Ağustos - 6 Eylül 2020 tarihleri arasında online olarak
yapılıyor. Başvuru hem YDDS hem YDMS için geçerlidir. YDDS’den 59,5 ve üzeri
not alanlar otomatik olarak YDMS sınav listesine dahil edilir.
+Sınav için ücret yatırılıyor mu?
-Hayır, üniversite
kendi öğrencilerinden sınav için para talep etmiyor.
+Sınav ne zaman, saat kaçta?
-Sınav 16-17,18, 21
Eylül 2020’de.
-16 Eylülde Listening, Reading, ve Writing bölümlerinin sınavı yapılacak. Listening ve Reading bölümleri arka arkaya yapılır daha sonra Writing sınavı öncesinde kısa bir ara
verilir. ONLİNE SINAV KURALLARINDA DEĞİŞİKLİK OLABİLİR.
-17, 18, 21 Eylülde
sınavın Speaking bölümü olacak. Size denk gelecek gün ve saatte sınavınız
yapılır
-23 Eylülde sonuçlar
ilan edilecek.
+Sınav nerede olacak?
-YDMS Yabancı Diller
Yüksek Okulunda (Etlik Milli İrade Binası) yapılacak. Hangi sınıfta sınava
gireceğiniz sınav öncesinde YDYO resmi internet sitesinde duyurulur. 2020 YILI İÇİN ON-LİNE OLARAK AYBUZEM
SİTESİNDE YAPILACAKTIR.
+Sınava hangi belge ile gitmek gerek?
-Sınava öğrenci
belgesi ve TC kimlik kartınız ile gitmeniz istenir. Öğrenci belgenizin e-devlet
sistemine yüklenmemesi durumunda yerleşme sonuç belgenizi de kabul ederler.
ON-LİNE SINAVDA BELGEYE GEREK OLMAYACAKTIR.
+Ne zaman, nereden açıklanacak?
+Sınav sonuçları kısa
süre içerisinde YDYO resmi internet sitesinde yayınlanır.
+Sınav zorluğu nasıl?
-Zorluk kişiye göre
değişir ancak şunu söyleyelim ki ODTÜ, Bilkent Üniversitesi sınavları kadar zor
olmamaktadır. O nedenle ne kolay ne de çok zordur, orta zorlukta bir sınavdır.
Speaking, writing gibi kısımlarda
hocalar puanlamada iyi notlar verir. Bu bölümlerden
Uluslararası sınavlar için geçerlilik notları tablosu ile de bir fikir
edinebilirsiniz. Bakınız: Çok Sorulanlar/ Hazırlıkla İlgili Çok Sorulanlar/ 12.
Soru
+Sınav puanlaması nasıl olacak?
-Listening, Reading, Writing, Speaking olmak üzere her bölüm 25 puan
olacak ve sınav toplamda 100 puan üzerinden değerlendirilecek.
+YDMS, den alınacak hangi puan hangi anlama geliyor?
- 0-34 :
Hazırlık sınıfı A+ düzeyi
- 34,5-49 : Hazırlık sınıfı B düzeyi
- 49,5-69 : Hazırlık sınıfı B+ düzeyi
- 69,5-79 : Hazırlıktan muaf
- 79,5-89 : Hazırlıktan ve İNG 101 dersinden muaf
- 89,5-100
: Hazırlıktan ve İNG 101, İNG 102 derslerinden muaf
+Listening
Hakkında !!!
-Listening sınavında herkesin
hazır olması istenir ve dinleme kaydı başlatılır. Bölümler arasında kaset
durdurulmaz, kayıt başladıktan bitene kadar tüm soruları cevaplayacağınız
şekilde hazırlanmıştır ve yaklaşık 40-45 dk sürmektedir. Sınıf gözetmeni bu
süre içerisinde sizinle konuşmaz, tüm komutlar ses kaydından verilir.
Her bölüm başlamadan
önce 2 dk göz gezdirmeniz için komut verilir. Bu süreyi iyi değerlendirip tüm
metni okumaya çalışın. Kelime ve cümle takibi yaparak konuşmanın neresinde
olduğunuzu takip edebilir, konuşmayı kaçırmazsınız. Konuşma sırasında
önünüzdeki metinde geçmeyen bir cümle araya eklenebilir. Bu durumda konuşmayı
kaçırdım diye düşünmeyin, çünkü önünüzdeki metinde geçen her kısım konuşmada da
geçer. Sadece bazı kelimelerin eş anlamlı ya da yakın anlamlıları
kullanılabilir -mesela “However” yerine “but” denilebilir. Bunlara dikkat
etmeniz ve mutlaka sitedeki eski ve yeni muafiyet sınavlarını çözmenizi
öneriyoruz.
-Listening
bölümlerinden bazıları boşluk doldurma bazıları test oluyor. Parçanın tamamı ya
da içinde geçen bir cümle verilerek bazı kısımlar eksik bırakılır ve eksik olan
kelimeyi yazmanız istenebilir. Dinlediğiniz parçaya göre seçeneklerden
hangisinin doğru olduğunu seçeceğiniz ve hangi seçeneğin parçaya göre daha
uygun olduğunu seçeceğiniz test kısımları olabilir.
-Teknik olarak: her
bölüm dinletilmeden önce 2 dk göz gezdirme süresi verilir, her bölüm iki kez
dinletilir ve bu dinlemeler arasında 15 sn. süre verilir. Listeningte açıklama
kısmında kaç kelime ile ya da sayı ile doldurmanız gerekiyor yazara; boşlukları
sadece 1 kelime ile ya da en fazla 2 kelime ile doldurun diye belirtir vs. Buna
dikkat edin istenenden fazla yazarsanız puan alamaz ya da eksik puan alırsınız.
-Linstening 25 puandır.
+Reading
Hakkında !!!
-Reading kelime
bilginiz yeterli ise sınavın en kolay bölümüdür sizin için. Metin ve o metinle
ilgili sorular içerir.
Bu sorular metinde anlatılan bir durumun kime ait olduğu,
-Metinle ilgili
aşağıdakilerden hangisi doğrudur/doğru değildir,
-Metinde şu konuda ne anlatılmak istenmiştir.
-Şu konu hangi
parağrafta anlatılmaktadır,
-Şu özellik hangi karaktere yada karakterlere aittir.
-Şu parağrafta geçen
(The word “they” in paragraph 6 refers to _______. gibi) zamir kiminle
ilgilidir/kimi ifade eder (refer to),
-Şu parağrafta geçen ”………..” kelimesi hangi anlamda kullanılmıştır. (Son iki örnek: Refer ve şu
kelime hangi anlamda sorusu %90 her sınavda soruluyor.)
-Cümleler hatta
parağraflar verilir metinde boş bırakılan kısımlardan hangisi nereye uygundur,
-Verilen parağraflar hangi sıraya göre dizilirse doğru olur
gibi bazı belirli soru
tipleri YDMS sınavında çok sıklıkla sorulmakta hatta tek başına bir bölüm
olarak bile sorulabilmektedir.
-Reading
25 puandır.
+Writing
Hakkında !!!
- The WRITING TEST (25
points) is a 75-minute test with TWO tasks. Task I (10 points) is a paragraph
writing test in which you are asked to respond to a text. The allocated time
for this task is 30 minutes at most. Task II (15 points) is an essay writing
test in which you are asked to express your opinion on ONE of the given topics.
The allocated time for this task is 45 minutes at most.
-Writing Sınavı iki
bölümden oluşur. Toplam 25 puandandır ve toplam verilen süre 75 dk’dır. İlk
bölüm response paragraf yazma bölümüdür 10 puan - 30 dk). İkinci bölüm ise
kompozisyon bölümüdür (15 puan – 45 dk). Kompozisyon için size 3 konu verilir.
İstediğiniz birini seçebilirsiniz.
Response Paragraf:
Response paragrafta öncelikle yazarın
neyden bahsettiğini yazarsınız. Bu konuyu özellikle hangi yönden
vurguladığını/hangi yönden daha çok bahsettiğini söylersiniz. Sonra yazarın
konu hakkında hangi sorunları öne sürdüğünü ve nasıl bir çözüm önerdiğini
yazarsınız. Daha sonra kendi yanıt kısmınıza geçersiniz. Artık burada
anlatmanız gereken yazarın anlattıkları değil, ona katılıp katılmadığınız,
hangi yönlerden katıldığınız ya da katılmadığınızdır. Bu konuda hazırlık
sınıfında verilen çalışma ve örnek materyal linktedir: Açmak için
tıklayınız.
TASK 1: RESPONDING TO A TEXT (10 PTS.) In the passage below, the
writer’s ideas on the issue are given. Read the passage and write a paragraph
of 130-150 words responding to the issue. You may agree or disagree with the
writer’s opinion. You may also develop your own idea(s) on the issue different
from the ones in the passage.
Both in traditional or online classrooms,
elementary, secondary or higher education students cheat. One reason why
students cheat is because schools value grades more than learning. In-class
practice generally focuses on multiple-choice, fill in the blanks, matching and
true or false questions on tests. Also, when students lack confidence with
their ability, they tend to cheat. Sometimes students think that they cannot do
well on a test although they try hard. This creates a feeling that they cannot
learn and so they will fail, and their only choice to do well is to cheat. As
teachers and educators we shouldn’t look at how to catch students who attempt
to cheat, but we should discover ways to solve the problem. One way is to place
more importance on alternative assessment techniques such as portfolio tasks
and assessment. Another way is to create a friendly atmosphere in which
students feel less pressure to do well.
TASK 1: SAMPLE STUDENT RESPONSE
In the
text, the writer talks about why in most schools and classes students cheat,
and he puts forward two specific reasons that cause the problem. The writer
believes that when grades are regarded more important than learning, and when students
don’t feel confident with their abilities, they tend to cheat. And the writer
offers two solutions which are alternative assessment methods and creating a
friendly classroom environment.
I think
the issue is nothing to do with lack of confidence with abilities, but with
grading. So, assessing students with portfolios rather than exams is the best
solution to the problem. When teachers assess portfolios, they look at our
performance. We write drafts; therefore, we have the chance to see and correct
our mistakes, and prepare a better homework or task. Portfolios also help us
see our weaknesses and strengths, and help us see what skills to focus on in
order to develop them.
__________________
-Birazda opinion essay
hakkında konuşalım. Bu bölümde size 2-3 konu verilir ve bunlardan birini
seçmeniz ve onun hakkında yazmanız istenir. (Yanıltmak için her konuyu kullanın
derlerse de şaşırmayın. Örnekleri oldu.) Öncelikle yazıya YDYO sitesine eklenen
yeni örnek sınav da verilen konularla başlayalım:
+People should always
ask for the advice of their family while making a decision.
+ University students
should join at least one student club at school.
+Working people should
have longer holidays.
Yazıya başlamadan önce
hangi konu hakkında daha iyi yazabilirsiniz düşünün ve bu konu hakkında
destekleyici nedenler bulun. 3 taneden az olmasın bu nedenler ve 3-4 tane de
yeterlidir zaten.
Yazıya direk şöyle bir
cümle ile başlayabilirsiniz:
+People should always
ask for the advice of their family while making a decision for three reasons.
+ University students
should join at least one student club at school for four reasons.
+Working people should
have longer holidays for three reasons.
Eğer o an aklınıza
kendi cümleniz gelmiyorsa konunun sonuna böyle bir ifade ekleyerek başlamanızda
hiç bir sakınca yoktur. Daha sonra giriş paragrafına iki-üç cümle daha
ekleyerek paragrafı tamamlayabilirsiniz. bu cümlelerde de yine giriş olması
açısından: konu hakkında genel bilgileri yazarsınız. Mesala ilk konu için: -Many people dont speak with their family
when they make a decision. This is a big problem, this is not true. People must
ask their families and take their
advices. Diyerek ilk parağrafı bitirebilirsiniz.
Gelişme
paragraflarında ise yapmanız gereken seçtiğiniz konuyu destekleyici
nedenlerinizi sunmaktır. Her neden için bir paragraf hazırlayabilirsiniz. İlk
parağrafa “first of all”, “firstly”, “the first reason is…” vs. diyerek ikinici
de “the second reason is..”, “secondly”; üçüncüye geldiğinde yina aynı şekilde
“thidly”, “the third resaons is..” diyerek paragrafa giriş yapabilirsiniz. Bu
gelişme paragraflarında öncelikle nedeninizi söylemeniz ve açıklamanız
gerekmektedire. Sonra ise bu nedene örnek/ örnekler verirseniz çok güzel bir
parağraf elde edersiniz. Nedenlerinizi, açıklama ve örneklerinizi içeren
gelişme parağraflarınızı bu şekilde tamamladıktan sonra gelişme paragrafınız
yarın kalsa dahi yüksek puanlar alırsınız.
ÇOK ÖNEMLİ NOT: YAZINIZDA
DİL BİLGİSİ KURALLARINIZIN DOĞRU OLMASI KADAR KELİME SEÇİMLERİNİZ VE
ETKİLEYİCİ/DEĞİŞİK NEDEN VE ÖRNEKLER VERMENİZ ÇOK ÖNEMLİDİR. KONUYU DEĞİŞİK
NEDENLERLE DESTEKLER VE ONLARI DA GÜZEL ÖRNEKLERLE AÇIKLARSANIZ ÇOK İYİ PUAN
ALIRSINIZ. HOCALAR KONUNUN GÜZEL ANLATILMASINA ÇOK ÖNEM VERİYOR ÇÜNKÜ BU
BÖLÜMÜN AMACI SADECE İNGİLİZCE BİLGİNİZİ ÖLÇMEK DEĞİL ONU NASIL
KULLANABİLDİĞİNİZİ DE ÖLÇMEKTİR.
Sonuç paragrafına “To
sum up,”, “as a result”, “To consequently”, “as a conculision” gibi kelimelerle
sonuç olarak, özetle gibi manalarda giriş yapabilirsiniz. Sonuç paragrafında
giriş paragrafından farklı bir cümle beklenir sizden. Girişte yazdığınız “+People
should always ask for the advice of their family while making a decision.”
cümlesini getirir sonuca yazarsanız paragrafınız düşük olur. Bunun yerine “To
sum up, people consulting their families when they make a decisios is a
necessary situation for making true decision for these three reasons.” diye
yazabilirsiniz. Sonra ise “ıf people dont do this, they cant make a good
relationship with their families and wont be make correct decision/wont be
choose beneficial option for his/her own or for their family benefit…” gibi
destekleyici sonuç cümleleri ile bir kaç cümlede paragrafı tamamlayabilirsiniz.
Writing için
internetteki opinion essaylere bakmanız
faydalı olacaktır. Örnek bir site için
tıklyınız.
-Writing sınavında 2
bölümde çıkabilir, bu bölümlerden ikisi birden de çıkabilir. Eğer iki bölüm
sorlursu 60-65 dk, tek bölüm sorulursa 45 dk kadar süre verilir yaklaşık
olarak.
+Speaking
hakkında !!!
-2017 örnek Speaking
sınavı soruları için tıklayınız.
-Speaking sınavı 25
puandır.
İşleyiş olarak da şu
şekilde özetleyebiliriz: Sıranız geldiğinde isminiz okunur ve sınıfa
girersiniz. Sınıfta 2 tane hoca olur. Başlamadan önce merhaba, nasılsın, tatil
nasıl gidiyor gibi puanlamaya dahil olmayan ama kendinizi göstermek açısından
önceden hazır olmanızda fayda olan bir bölüm olur. Amaç sizi rahatlatmaktır ama
bu tür sorulara hazır olun ki sınav başlamadan güzel bir imaj çizin. Mesela
sınava son anda koşarak gitmiş olabilirsiniz. nefes nefesesiniz; size ne oldu,
koştun mu diye sorarlar.
Aynısını yaşadığım
için örnek vermek istedim: O anda konuşmayı elinize alıyorsunuz ki zaten geç
kalırken aklımda kurmuştum bu durumu. “Yes, I am late. Actually, I got up early
but I missed the bus so I wait a new one. After I got off the bus I ran to here
so I cant breathe regularly.” Dediler ki “nasılsın?”, cevabın hazır olacak. “I
am very good because I got into university./I am not feel good because I am a
bit worried because of the exam…” Ya da tatilin nasıl gidiyor diyebilirler. Ve
belki de merhaba derler ve hazır mısın diyip başlarlar kim bilir.
Şunu söylemek isterim
içeri girdiğinizde rahat olun, karşınızda profesör falan olacağını
düşünüyorsanız bunu aklınızdan çıkarın; hazırlıkta karşınıza İngilizce
profesörü çıkacak hali yok. o da bir öğretmen sadece lisede ki hocandan biraz
daha iyi anlatıyor dersini. Ama profesör olsa ne olacak ki (Yok yani, dediğim
gibi öyle bir şey söz konusu değil.). İçeri girin ve ister Türkçe ister
İngilizce merhaba/Hello deyin. (Hi, demeyin biraz informal/irresmidir.).
nasılsın derlerse cevabınızı verin siz nasılsınız diye sorun. (Bu kısım
İngilizce devam ediyor olacak; “And you?/How are you?”). İşte böyle hikaye gibi
anlatmak istedim böyle devam edelim.
Speaking iki bölümden
oluşuyor. İlk bölümde size kısa yanıtları olan 2-3 soru soracaklar. Sorulara
cümle ile cevap vermeye çalışın ve mümkünse nedeninizi de açıklayın aklınıza
gelirse bir de örnek verebilirsiniz. Bu örnek hayatınızdan bir örnek ya da
olması muhtemel bir örnek ve yahut da varsayım olabilir.
Sitedeki örnek
sorulara bakalım:
1. What was your favorite animal when you were a child?
(-My favorite pet was
gold fish when I was a child because I had 3 gold fish in my aquarium.)
2. What do you think are the benefits of having a pet for a child?
(-I think having a pet
is benefit for children because it has a role on their social progress and emotional
development.)
3. If you were a parent, would you let your child have a pet?
(-Yes, I was. There is
no problem for having a pet in my opinion.)
Bu ilk bölümü ikinci
bölüm için hazırlık gibi de düşünebilirsiniz. Çünkü ikinci bölümün konusu da
genellikle ilk bölümle alakalıdır. İlk bölümde fazla düşünmeden cevap vermeniz
isteniyor. Aklınıza ilk gelen şeyi söyleyin, cümle kuramazsanız da işe bir evet
hayır ile başlayabilirsiniz ve sonra bir iki cümle ekleyebilirsiniz arkasından.
Asıl bölüm ikinci
bölümdür. Bu bölümde konu size verildikten sonra kağıt kalemde verilerek isteğe
bağlı olarak not almanız istenir. (Bu kağıda söyleyeceğiniz cümleleri size
hatırlatacak kelimler yazabilirsiniz. Böylece unutmazsınız söyleyeceklerinizi.)
Hazır olduğunuzda da anlatmaya başlarsınız. hoca takıldığınız yerlerde size
yardımcı olmak için soru sorabilir, ya da devam etmenizi için bekler, belli
olmaz. Ama soru belli diyebiliriz, sadece konu ne gelecek bilemeyiz. Örnek
sınavda da gördüğünüz gibi soru şu şekildedir: Do you agree or disagree with the following statement? Give specific
details and examples to support your answer. Soru size bilgisayar ekranında
gösterilir büyük ihtimalle. Örnekteki topic’e (konuya) bakalım: “Animals should be used for medical
purposes / treatments.” Gördüğümüz gibi ilk bölümle alakalı bir soru
sorulmuş. Bir dakikalık düşünme sürecinizde öncelikle kullanılmalı mı
kullanılmamalı mı ona karar veriyorsunuz. Daha sonra neden kullanılmalı ve
neden kullanılmamalı diye düşünüp nedenler/sebepler buluyorsunuz. Bu
nedenlere/sebeplere de mümkünse bir örnek verebilirseniz bu bölümden tam puan
almanızda bir sakınca yok. Toplamda 2 dk konuşmanız isteniyor ama az ya da
biraz daha fazla olursa da sorun olmaz. Önemli olan söylediklerinizdir çünkü.
Hadi diyelim arada kaldınız hayvanlar tıp tedavilerinde denek olarak
kullanılmalı mı kullanılmamalı mı karar veremediniz o zaman her iki durum için
de konuşun. Kullanılmalı çünkü böyle bir gereklilik var, insan hayatı daha
önemli; kullanılmamalı onlarda canlı, bu onlar için bir işkence, hayvanlar
denek aracı değil vs. aklınıza ne gelirse öne sürün. (Öne sürdüğünüz nedenlerin
doğru ve güzel olması sizden sınavda istenilen başka bir yeterliliktir.) Bu
nedenlere de örnek vermeniz konuyu daha iyi açıklamanız için önemlidir. Örnek
olarak: İnsan hayatı daha önemlidir. For example, If we don’t use animals to try
medicine pills and try them on human body directly, many people will be die or
get harmed from this pills. Diyebilirsiniz. Tabi o an aklınıza ne kadar
ne gelirse.
-Hocalar not konusunda
genel kanı olarak çok fazla zorlamazlar eğer istediklerini söylemiş, konuya
değişik yönlerden yaklaşmış ya da güzel örneklerle açıklamışsanız
duraksamalarınızı, bazı kelime, gramer hatalarınızı görmezden gelirler.
YDYO örnek YDMS sınavları için tıklayınız.
Hem yeni hem de
eski YDMS sınavı örneğine bakmanız çok yararlı olacaktır.
Oluşturuldu: 2017 by ooncel19
Güncellendi: 2018 by ooncel19L
Güncellendi: 2019 by ooncel19
Güncellendi: 2020 by ooncel19
Hazırlayan: Özcan ÖNCEL
YDDS ve YDMS
HAKKINDA HER
ŞEY
Bu Belge Tıp
Fakültesi, Tr ve İng Tıp Bölümü Öğrencileri için hazırlanmıştır.
YDDS: Yabancı Dil Düzey Belirleme Sınavı
YDMS: Yabancı Dil Muafiyet Sınavı
YDDS
+YDDS’ye kimler girer ve niçin girer?
Üniversiteye kayıt yaptırmış olan
öğrencilerin Temel İngilizce bilgi ve becerilerinin belirlenmesi için Yabancı
Dil Düzey Belirleme Sınavı (YDDS) yapılır. Hem Türkçe hem de İngilizce tıp fakültesi öğrencileri bu sınava girer.
...Türkçe tıp öğrencileri haftalık 2 saat tıbbi İngilizce dersinden
muaf olabilmek için girer. 59,5 ve üzeri not alanlar her iki dönemde (İNG 101
ve İNG 102) muaf olur. Muaf olduğunuzda o dersten AA ile geçmiş olursunuz.
...İngilizce Tıp öğrencileri Yabancı Dil Muafiyet Sınavına (YDMS) girme
hakkı elde etmeleri ve/veya hazırlık sınıfında hangi düzeyde eğitime
başlayacaklarının belirlenmesi için YDDS'ye girerler.
+Sınav tipi nasıldır, kaç sorudur, ne sorulur?
-Sınav çoktan
seçmelidir, 100 soru 100 dakikadır. Sınav kolaydır. Sınavda başlangıç düzeyinde
(A1-A2) kelime, anlam ve dil bilgisi (gramer) soruları sorulur. (Gramer olarak:
am/is/are - have/has - modals (can, could, will, may, should, have to, must...)
- zamanlar(tense) - countable/uncountable - ... vs.). Sınav basit düzeydedir.
+Sınav başvurusu nasıl yapılıyor?
-Sınav başvurusu 24
Ağustos - 6 Eylül 2020 tarihleri arasında üniversitemiz Yabancı Diller Yüksek
Okulu (YDYO) sitesinden online olarak yapılıyor. Sınav başvurusu yapmayanlar
sınava giremezler. Sınav ücreti yatırılmıyor. Sınav başvuru formu bir kez
gönderilmesi yeterlidir. Başvurunuzun alındığına dair bilgilendirme yapılmıyor. AYBÜ YDYO Duyuru
Sayfası İçin Tıklayınız
+Sınav ne zaman, saat kaçta?
-Sınav 14 Eylül 2020
tarihinde yapılacaktır. Sınav saati resmi olarak açıklanmamıştır. Daha önceki
senelerde sabah saatlerinde yapıldı, bu sene de sabah saatlerinde yapılır
yüksek ihtimalle. Fakültelere göre farklı saat aralıklarında sınav
yapılabiliyor. YDYO SİTESİNDE 2020 YILI İÇİN AÇIKLAMA YAPILIR.
+Sınava hangi belge ile gitmek gerek?
-Sınava TC kimlik
kartınızla birlikte gitmelisiniz. Kalem, silgi, suyunuzu kendiniz götürürsünüz,
okul tarafından verilmez. 2020 YILI İÇİN PANDEMİ DOLAYISIYLA FARKLI UYGULAMA
SÖZ KONUSUDUR. SINAVA AYBUZEM SİTESİNDEN, SİZİN İÇİN TANIMLANACAK ŞİFRE VE
KULLANICI ADI İLE GİRECEKSİNİZ.
+Sınav nerede olacak?
-Sınav YDYO kampüsünde
yani; Etlik Milli İrade Binasında (Doğu kampüsü) yapılıyor. Sınav yerine nasıl
gideceğiniz konusunda newONE blog ve uygulamasından “Yol Tarifi”
modülüne/sekmesine bakabilirsiniz. 2020
YILI İÇİN SINAV ON-LİNE OLACAKTIR. YDYO SAYFASINDA İLGİLİ BİLGİLENDİRME
YAPILACAKTIR/YAPILMIŞTIR.
+Ne zaman, nereden açıklanacak?
-Sonuçlar aynı gün
içerisinde YDYO sayfasında yayınlanır. On-line olduğu için farklı bir uygulama
yapılabilir.
+Sınavın tekrarı olur mu?
-Sınavın tekrarı olmaz
ibaresi ile karşılaşacaksınız. Tıp Fakültesi için özel bir durum olarak son iki
yıldır dersin okul açıldığında derste tekrar bir sınav yapıyor. 2017 yılındaki
sınav klasik biçimde ve çok zor olarak yapılmıştı. 2018 yılında yaptığı sınav
ise test biçiminde yapıldı ve YDDS deki sorulara yakın/aynı sorular soruldu. Bu
yıl da umarız sınava girmeyen öğrenciler için tekrar sınav yapılacaktır ama
hocanın böyle bir zorunluluğu olmadığı için yapmaya da bilir. 2020 yılı için tekrar sınav beklenmiyor.
YDMS
+YDMS’ye kimler girer?
-Sınava sadece İngilizce bölüm
öğrencileri girer, Türkçe tıp öğrencileri sınava girmez. İngilizce tıp
öğrencilerinin bu sınava girebilmesi için YDDS’den 59,5 ve üzeri not alması
gerekmektedir.
+YDMS niçin yapılır?
-İngilizce bölüm
öğrencileri yeterli notu alabilirse hazırlıktan muaf olabilmek için; alamazsa
aldığı puana göre hazırlığa başlayacağı kurun belirlenmesi için sınava girer.
İngilizce tıp
fakültesi öğrencileri için “Zorunlu Tıbbi İngilizce” dersi muafiyeti de bu
sınavın puanına göre belirlenir. 79,5 ve üzeri alanlar ilk dönem, 89,5 ve üzeri
alanlar her iki dönem de AA notu ile tıbbi İngilizce dersinden muaf olur.
+Sınav başvurusu nasıl yapılıyor?
-YDDS ve YDMS için
ayrı başvuru yapılmıyor. YDYO sitesindeki konuyla ilgili duyuruda verilen
başvuru formunu ile 24 Ağustos - 6 Eylül 2020 tarihleri arasında online olarak
yapılıyor. Başvuru hem YDDS hem YDMS için geçerlidir. YDDS’den 59,5 ve üzeri
not alanlar otomatik olarak YDMS sınav listesine dahil edilir.
+Sınav için ücret yatırılıyor mu?
-Hayır, üniversite
kendi öğrencilerinden sınav için para talep etmiyor.
+Sınav ne zaman, saat kaçta?
-Sınav 16-17,18, 21
Eylül 2020’de.
-16 Eylülde Listening, Reading, ve Writing bölümlerinin sınavı yapılacak. Listening ve Reading bölümleri arka arkaya yapılır daha sonra Writing sınavı öncesinde kısa bir ara
verilir. ONLİNE SINAV KURALLARINDA DEĞİŞİKLİK OLABİLİR.
-17, 18, 21 Eylülde
sınavın Speaking bölümü olacak. Size denk gelecek gün ve saatte sınavınız
yapılır
-23 Eylülde sonuçlar
ilan edilecek.
+Sınav nerede olacak?
-YDMS Yabancı Diller
Yüksek Okulunda (Etlik Milli İrade Binası) yapılacak. Hangi sınıfta sınava
gireceğiniz sınav öncesinde YDYO resmi internet sitesinde duyurulur. 2020 YILI İÇİN ON-LİNE OLARAK AYBUZEM
SİTESİNDE YAPILACAKTIR.
+Sınava hangi belge ile gitmek gerek?
-Sınava öğrenci
belgesi ve TC kimlik kartınız ile gitmeniz istenir. Öğrenci belgenizin e-devlet
sistemine yüklenmemesi durumunda yerleşme sonuç belgenizi de kabul ederler.
ON-LİNE SINAVDA BELGEYE GEREK OLMAYACAKTIR.
+Ne zaman, nereden açıklanacak?
+Sınav sonuçları kısa
süre içerisinde YDYO resmi internet sitesinde yayınlanır.
+Sınav zorluğu nasıl?
-Zorluk kişiye göre
değişir ancak şunu söyleyelim ki ODTÜ, Bilkent Üniversitesi sınavları kadar zor
olmamaktadır. O nedenle ne kolay ne de çok zordur, orta zorlukta bir sınavdır.
Speaking, writing gibi kısımlarda
hocalar puanlamada iyi notlar verir. Bu bölümlerden
Uluslararası sınavlar için geçerlilik notları tablosu ile de bir fikir
edinebilirsiniz. Bakınız: Çok Sorulanlar/ Hazırlıkla İlgili Çok Sorulanlar/ 12.
Soru
+Sınav puanlaması nasıl olacak?
-Listening, Reading, Writing, Speaking olmak üzere her bölüm 25 puan
olacak ve sınav toplamda 100 puan üzerinden değerlendirilecek.
+YDMS, den alınacak hangi puan hangi anlama geliyor?
- 0-34 :
Hazırlık sınıfı A+ düzeyi
- 34,5-49 : Hazırlık sınıfı B düzeyi
- 49,5-69 : Hazırlık sınıfı B+ düzeyi
- 69,5-79 : Hazırlıktan muaf
- 79,5-89 : Hazırlıktan ve İNG 101 dersinden muaf
- 89,5-100
: Hazırlıktan ve İNG 101, İNG 102 derslerinden muaf
+Listening
Hakkında !!!
-Listening sınavında herkesin
hazır olması istenir ve dinleme kaydı başlatılır. Bölümler arasında kaset
durdurulmaz, kayıt başladıktan bitene kadar tüm soruları cevaplayacağınız
şekilde hazırlanmıştır ve yaklaşık 40-45 dk sürmektedir. Sınıf gözetmeni bu
süre içerisinde sizinle konuşmaz, tüm komutlar ses kaydından verilir.
Her bölüm başlamadan
önce 2 dk göz gezdirmeniz için komut verilir. Bu süreyi iyi değerlendirip tüm
metni okumaya çalışın. Kelime ve cümle takibi yaparak konuşmanın neresinde
olduğunuzu takip edebilir, konuşmayı kaçırmazsınız. Konuşma sırasında
önünüzdeki metinde geçmeyen bir cümle araya eklenebilir. Bu durumda konuşmayı
kaçırdım diye düşünmeyin, çünkü önünüzdeki metinde geçen her kısım konuşmada da
geçer. Sadece bazı kelimelerin eş anlamlı ya da yakın anlamlıları
kullanılabilir -mesela “However” yerine “but” denilebilir. Bunlara dikkat
etmeniz ve mutlaka sitedeki eski ve yeni muafiyet sınavlarını çözmenizi
öneriyoruz.
-Listening
bölümlerinden bazıları boşluk doldurma bazıları test oluyor. Parçanın tamamı ya
da içinde geçen bir cümle verilerek bazı kısımlar eksik bırakılır ve eksik olan
kelimeyi yazmanız istenebilir. Dinlediğiniz parçaya göre seçeneklerden
hangisinin doğru olduğunu seçeceğiniz ve hangi seçeneğin parçaya göre daha
uygun olduğunu seçeceğiniz test kısımları olabilir.
-Teknik olarak: her
bölüm dinletilmeden önce 2 dk göz gezdirme süresi verilir, her bölüm iki kez
dinletilir ve bu dinlemeler arasında 15 sn. süre verilir. Listeningte açıklama
kısmında kaç kelime ile ya da sayı ile doldurmanız gerekiyor yazara; boşlukları
sadece 1 kelime ile ya da en fazla 2 kelime ile doldurun diye belirtir vs. Buna
dikkat edin istenenden fazla yazarsanız puan alamaz ya da eksik puan alırsınız.
-Linstening 25 puandır.
+Reading
Hakkında !!!
-Reading kelime
bilginiz yeterli ise sınavın en kolay bölümüdür sizin için. Metin ve o metinle
ilgili sorular içerir.
Bu sorular metinde anlatılan bir durumun kime ait olduğu,
-Metinle ilgili
aşağıdakilerden hangisi doğrudur/doğru değildir,
-Metinde şu konuda ne anlatılmak istenmiştir.
-Şu konu hangi
parağrafta anlatılmaktadır,
-Şu özellik hangi karaktere yada karakterlere aittir.
-Şu parağrafta geçen
(The word “they” in paragraph 6 refers to _______. gibi) zamir kiminle
ilgilidir/kimi ifade eder (refer to),
-Şu parağrafta geçen ”………..” kelimesi hangi anlamda kullanılmıştır. (Son iki örnek: Refer ve şu
kelime hangi anlamda sorusu %90 her sınavda soruluyor.)
-Cümleler hatta
parağraflar verilir metinde boş bırakılan kısımlardan hangisi nereye uygundur,
-Verilen parağraflar hangi sıraya göre dizilirse doğru olur
gibi bazı belirli soru
tipleri YDMS sınavında çok sıklıkla sorulmakta hatta tek başına bir bölüm
olarak bile sorulabilmektedir.
-Reading
25 puandır.
+Writing
Hakkında !!!
- The WRITING TEST (25
points) is a 75-minute test with TWO tasks. Task I (10 points) is a paragraph
writing test in which you are asked to respond to a text. The allocated time
for this task is 30 minutes at most. Task II (15 points) is an essay writing
test in which you are asked to express your opinion on ONE of the given topics.
The allocated time for this task is 45 minutes at most.
-Writing Sınavı iki
bölümden oluşur. Toplam 25 puandandır ve toplam verilen süre 75 dk’dır. İlk
bölüm response paragraf yazma bölümüdür 10 puan - 30 dk). İkinci bölüm ise
kompozisyon bölümüdür (15 puan – 45 dk). Kompozisyon için size 3 konu verilir.
İstediğiniz birini seçebilirsiniz.
Response Paragraf:
Response paragrafta öncelikle yazarın
neyden bahsettiğini yazarsınız. Bu konuyu özellikle hangi yönden
vurguladığını/hangi yönden daha çok bahsettiğini söylersiniz. Sonra yazarın
konu hakkında hangi sorunları öne sürdüğünü ve nasıl bir çözüm önerdiğini
yazarsınız. Daha sonra kendi yanıt kısmınıza geçersiniz. Artık burada
anlatmanız gereken yazarın anlattıkları değil, ona katılıp katılmadığınız,
hangi yönlerden katıldığınız ya da katılmadığınızdır. Bu konuda hazırlık
sınıfında verilen çalışma ve örnek materyal linktedir: Açmak için
tıklayınız.
TASK 1: RESPONDING TO A TEXT (10 PTS.) In the passage below, the
writer’s ideas on the issue are given. Read the passage and write a paragraph
of 130-150 words responding to the issue. You may agree or disagree with the
writer’s opinion. You may also develop your own idea(s) on the issue different
from the ones in the passage.
Both in traditional or online classrooms,
elementary, secondary or higher education students cheat. One reason why
students cheat is because schools value grades more than learning. In-class
practice generally focuses on multiple-choice, fill in the blanks, matching and
true or false questions on tests. Also, when students lack confidence with
their ability, they tend to cheat. Sometimes students think that they cannot do
well on a test although they try hard. This creates a feeling that they cannot
learn and so they will fail, and their only choice to do well is to cheat. As
teachers and educators we shouldn’t look at how to catch students who attempt
to cheat, but we should discover ways to solve the problem. One way is to place
more importance on alternative assessment techniques such as portfolio tasks
and assessment. Another way is to create a friendly atmosphere in which
students feel less pressure to do well.
TASK 1: SAMPLE STUDENT RESPONSE
In the
text, the writer talks about why in most schools and classes students cheat,
and he puts forward two specific reasons that cause the problem. The writer
believes that when grades are regarded more important than learning, and when students
don’t feel confident with their abilities, they tend to cheat. And the writer
offers two solutions which are alternative assessment methods and creating a
friendly classroom environment.
I think
the issue is nothing to do with lack of confidence with abilities, but with
grading. So, assessing students with portfolios rather than exams is the best
solution to the problem. When teachers assess portfolios, they look at our
performance. We write drafts; therefore, we have the chance to see and correct
our mistakes, and prepare a better homework or task. Portfolios also help us
see our weaknesses and strengths, and help us see what skills to focus on in
order to develop them.
__________________
-Birazda opinion essay
hakkında konuşalım. Bu bölümde size 2-3 konu verilir ve bunlardan birini
seçmeniz ve onun hakkında yazmanız istenir. (Yanıltmak için her konuyu kullanın
derlerse de şaşırmayın. Örnekleri oldu.) Öncelikle yazıya YDYO sitesine eklenen
yeni örnek sınav da verilen konularla başlayalım:
+People should always
ask for the advice of their family while making a decision.
+ University students
should join at least one student club at school.
+Working people should
have longer holidays.
Yazıya başlamadan önce
hangi konu hakkında daha iyi yazabilirsiniz düşünün ve bu konu hakkında
destekleyici nedenler bulun. 3 taneden az olmasın bu nedenler ve 3-4 tane de
yeterlidir zaten.
Yazıya direk şöyle bir
cümle ile başlayabilirsiniz:
+People should always
ask for the advice of their family while making a decision for three reasons.
+ University students
should join at least one student club at school for four reasons.
+Working people should
have longer holidays for three reasons.
Eğer o an aklınıza
kendi cümleniz gelmiyorsa konunun sonuna böyle bir ifade ekleyerek başlamanızda
hiç bir sakınca yoktur. Daha sonra giriş paragrafına iki-üç cümle daha
ekleyerek paragrafı tamamlayabilirsiniz. bu cümlelerde de yine giriş olması
açısından: konu hakkında genel bilgileri yazarsınız. Mesala ilk konu için: -Many people dont speak with their family
when they make a decision. This is a big problem, this is not true. People must
ask their families and take their
advices. Diyerek ilk parağrafı bitirebilirsiniz.
Gelişme
paragraflarında ise yapmanız gereken seçtiğiniz konuyu destekleyici
nedenlerinizi sunmaktır. Her neden için bir paragraf hazırlayabilirsiniz. İlk
parağrafa “first of all”, “firstly”, “the first reason is…” vs. diyerek ikinici
de “the second reason is..”, “secondly”; üçüncüye geldiğinde yina aynı şekilde
“thidly”, “the third resaons is..” diyerek paragrafa giriş yapabilirsiniz. Bu
gelişme paragraflarında öncelikle nedeninizi söylemeniz ve açıklamanız
gerekmektedire. Sonra ise bu nedene örnek/ örnekler verirseniz çok güzel bir
parağraf elde edersiniz. Nedenlerinizi, açıklama ve örneklerinizi içeren
gelişme parağraflarınızı bu şekilde tamamladıktan sonra gelişme paragrafınız
yarın kalsa dahi yüksek puanlar alırsınız.
ÇOK ÖNEMLİ NOT: YAZINIZDA
DİL BİLGİSİ KURALLARINIZIN DOĞRU OLMASI KADAR KELİME SEÇİMLERİNİZ VE
ETKİLEYİCİ/DEĞİŞİK NEDEN VE ÖRNEKLER VERMENİZ ÇOK ÖNEMLİDİR. KONUYU DEĞİŞİK
NEDENLERLE DESTEKLER VE ONLARI DA GÜZEL ÖRNEKLERLE AÇIKLARSANIZ ÇOK İYİ PUAN
ALIRSINIZ. HOCALAR KONUNUN GÜZEL ANLATILMASINA ÇOK ÖNEM VERİYOR ÇÜNKÜ BU
BÖLÜMÜN AMACI SADECE İNGİLİZCE BİLGİNİZİ ÖLÇMEK DEĞİL ONU NASIL
KULLANABİLDİĞİNİZİ DE ÖLÇMEKTİR.
Sonuç paragrafına “To
sum up,”, “as a result”, “To consequently”, “as a conculision” gibi kelimelerle
sonuç olarak, özetle gibi manalarda giriş yapabilirsiniz. Sonuç paragrafında
giriş paragrafından farklı bir cümle beklenir sizden. Girişte yazdığınız “+People
should always ask for the advice of their family while making a decision.”
cümlesini getirir sonuca yazarsanız paragrafınız düşük olur. Bunun yerine “To
sum up, people consulting their families when they make a decisios is a
necessary situation for making true decision for these three reasons.” diye
yazabilirsiniz. Sonra ise “ıf people dont do this, they cant make a good
relationship with their families and wont be make correct decision/wont be
choose beneficial option for his/her own or for their family benefit…” gibi
destekleyici sonuç cümleleri ile bir kaç cümlede paragrafı tamamlayabilirsiniz.
Writing için
internetteki opinion essaylere bakmanız
faydalı olacaktır. Örnek bir site için
tıklyınız.
-Writing sınavında 2
bölümde çıkabilir, bu bölümlerden ikisi birden de çıkabilir. Eğer iki bölüm
sorlursu 60-65 dk, tek bölüm sorulursa 45 dk kadar süre verilir yaklaşık
olarak.
+Speaking
hakkında !!!
-2017 örnek Speaking
sınavı soruları için tıklayınız.
-Speaking sınavı 25
puandır.
İşleyiş olarak da şu
şekilde özetleyebiliriz: Sıranız geldiğinde isminiz okunur ve sınıfa
girersiniz. Sınıfta 2 tane hoca olur. Başlamadan önce merhaba, nasılsın, tatil
nasıl gidiyor gibi puanlamaya dahil olmayan ama kendinizi göstermek açısından
önceden hazır olmanızda fayda olan bir bölüm olur. Amaç sizi rahatlatmaktır ama
bu tür sorulara hazır olun ki sınav başlamadan güzel bir imaj çizin. Mesela
sınava son anda koşarak gitmiş olabilirsiniz. nefes nefesesiniz; size ne oldu,
koştun mu diye sorarlar.
Aynısını yaşadığım
için örnek vermek istedim: O anda konuşmayı elinize alıyorsunuz ki zaten geç
kalırken aklımda kurmuştum bu durumu. “Yes, I am late. Actually, I got up early
but I missed the bus so I wait a new one. After I got off the bus I ran to here
so I cant breathe regularly.” Dediler ki “nasılsın?”, cevabın hazır olacak. “I
am very good because I got into university./I am not feel good because I am a
bit worried because of the exam…” Ya da tatilin nasıl gidiyor diyebilirler. Ve
belki de merhaba derler ve hazır mısın diyip başlarlar kim bilir.
Şunu söylemek isterim
içeri girdiğinizde rahat olun, karşınızda profesör falan olacağını
düşünüyorsanız bunu aklınızdan çıkarın; hazırlıkta karşınıza İngilizce
profesörü çıkacak hali yok. o da bir öğretmen sadece lisede ki hocandan biraz
daha iyi anlatıyor dersini. Ama profesör olsa ne olacak ki (Yok yani, dediğim
gibi öyle bir şey söz konusu değil.). İçeri girin ve ister Türkçe ister
İngilizce merhaba/Hello deyin. (Hi, demeyin biraz informal/irresmidir.).
nasılsın derlerse cevabınızı verin siz nasılsınız diye sorun. (Bu kısım
İngilizce devam ediyor olacak; “And you?/How are you?”). İşte böyle hikaye gibi
anlatmak istedim böyle devam edelim.
Speaking iki bölümden
oluşuyor. İlk bölümde size kısa yanıtları olan 2-3 soru soracaklar. Sorulara
cümle ile cevap vermeye çalışın ve mümkünse nedeninizi de açıklayın aklınıza
gelirse bir de örnek verebilirsiniz. Bu örnek hayatınızdan bir örnek ya da
olması muhtemel bir örnek ve yahut da varsayım olabilir.
Sitedeki örnek
sorulara bakalım:
1. What was your favorite animal when you were a child?
(-My favorite pet was
gold fish when I was a child because I had 3 gold fish in my aquarium.)
2. What do you think are the benefits of having a pet for a child?
(-I think having a pet
is benefit for children because it has a role on their social progress and emotional
development.)
3. If you were a parent, would you let your child have a pet?
(-Yes, I was. There is
no problem for having a pet in my opinion.)
Bu ilk bölümü ikinci
bölüm için hazırlık gibi de düşünebilirsiniz. Çünkü ikinci bölümün konusu da
genellikle ilk bölümle alakalıdır. İlk bölümde fazla düşünmeden cevap vermeniz
isteniyor. Aklınıza ilk gelen şeyi söyleyin, cümle kuramazsanız da işe bir evet
hayır ile başlayabilirsiniz ve sonra bir iki cümle ekleyebilirsiniz arkasından.
Asıl bölüm ikinci
bölümdür. Bu bölümde konu size verildikten sonra kağıt kalemde verilerek isteğe
bağlı olarak not almanız istenir. (Bu kağıda söyleyeceğiniz cümleleri size
hatırlatacak kelimler yazabilirsiniz. Böylece unutmazsınız söyleyeceklerinizi.)
Hazır olduğunuzda da anlatmaya başlarsınız. hoca takıldığınız yerlerde size
yardımcı olmak için soru sorabilir, ya da devam etmenizi için bekler, belli
olmaz. Ama soru belli diyebiliriz, sadece konu ne gelecek bilemeyiz. Örnek
sınavda da gördüğünüz gibi soru şu şekildedir: Do you agree or disagree with the following statement? Give specific
details and examples to support your answer. Soru size bilgisayar ekranında
gösterilir büyük ihtimalle. Örnekteki topic’e (konuya) bakalım: “Animals should be used for medical
purposes / treatments.” Gördüğümüz gibi ilk bölümle alakalı bir soru
sorulmuş. Bir dakikalık düşünme sürecinizde öncelikle kullanılmalı mı
kullanılmamalı mı ona karar veriyorsunuz. Daha sonra neden kullanılmalı ve
neden kullanılmamalı diye düşünüp nedenler/sebepler buluyorsunuz. Bu
nedenlere/sebeplere de mümkünse bir örnek verebilirseniz bu bölümden tam puan
almanızda bir sakınca yok. Toplamda 2 dk konuşmanız isteniyor ama az ya da
biraz daha fazla olursa da sorun olmaz. Önemli olan söylediklerinizdir çünkü.
Hadi diyelim arada kaldınız hayvanlar tıp tedavilerinde denek olarak
kullanılmalı mı kullanılmamalı mı karar veremediniz o zaman her iki durum için
de konuşun. Kullanılmalı çünkü böyle bir gereklilik var, insan hayatı daha
önemli; kullanılmamalı onlarda canlı, bu onlar için bir işkence, hayvanlar
denek aracı değil vs. aklınıza ne gelirse öne sürün. (Öne sürdüğünüz nedenlerin
doğru ve güzel olması sizden sınavda istenilen başka bir yeterliliktir.) Bu
nedenlere de örnek vermeniz konuyu daha iyi açıklamanız için önemlidir. Örnek
olarak: İnsan hayatı daha önemlidir. For example, If we don’t use animals to try
medicine pills and try them on human body directly, many people will be die or
get harmed from this pills. Diyebilirsiniz. Tabi o an aklınıza ne kadar
ne gelirse.
-Hocalar not konusunda
genel kanı olarak çok fazla zorlamazlar eğer istediklerini söylemiş, konuya
değişik yönlerden yaklaşmış ya da güzel örneklerle açıklamışsanız
duraksamalarınızı, bazı kelime, gramer hatalarınızı görmezden gelirler.
YDYO örnek YDMS sınavları için tıklayınız.
Hem yeni hem de
eski YDMS sınavı örneğine bakmanız çok yararlı olacaktır.
Oluşturuldu: 2017 by ooncel19
Güncellendi: 2018 by ooncel19L
Güncellendi: 2019 by ooncel19
Güncellendi: 2020 by ooncel19
Hazırlayan: Özcan ÖNCEL